Vodenje kariere - delavnice

Družba ŠTUDENTSKI d.o.o. ima z MINISTRSTVOM ZA DELO, DRUŽINO IN SOCIALNE ZADEVE sklenjeno KONCESIJO za OPRAVLJANJE STORITEV ZA TRG DELA. V OKVIRU AKTIVNOSTI »UČENJE VEŠČIN VODENJA KARIERE« IZVAJAMO 3 VRSTE DELAVNIC, KI SO SI RAZLIČNE PO VSEBINI IN PO CILJIH.

UČENJE VEŠČIN VODENJA KARIERE je pridobivanje veščin za spoznavanje posameznikovih interesov in kompetenc, možnosti v okolju, učenje odločanja in uresničevanja zaposlitvenih in kariernih ciljev.

VSEBINA IN CILJI DELAVNIC V OKVIRU AKTIVNOSTI »UČENJE VEŠČIN VODENJA KARIERE«

KARIERA PO PETDESETEM - DELAVNICA TIPA B

Namenjena je aktivaciji brezposelnih oseb, starejših od 50 let. Namen delavnice je odločitev brezposelnih oseb, starejših od 50 let, za vključevanje v nadaljnje aktivnosti (druge delavnice, zaposlitveni kotiček, itd.), prepoznavanje posameznikovih prednosti in spoznavanje različnih načinov zaposlovanja in iskanja zaposlitve.

Delavnica tipa B traja 16 pedagoških ur, ki se izvedejo v treh dneh in je sestavljena iz 3 modulov.

Vsebina in cilji:

I. modul - Dosedanji dosežki je pridobivanje pozitivnih povratnih informacij o posamezniku in njegovih kompetencah. Udeleženec pripravi popis kompetenc, kar je dobra osnova za življenjepis ter na ta način pridobi vpogled v širino in bogastvo svojega znanja, kar bo lahko predstavil kot prednost na trgu dela. Cilj modula je tudi spoznanje, da možnosti na trgu dela so, vendar je potrebno vložiti trud za doseganje ciljev.

II. modul - Karierni cilji je izdelava načrta posameznikove kariere in akcijski načrt za uresničevanje ciljev. Udeleženci ozavestijo pomen vseživljenjskega učenja, prepoznajo potrebo po dodatnih znanjih ter izdelajo shemo socialne mreže, ki jim bo koristila pri uresničevanju ciljev.

III. modul - Veščine iskanja zaposlitve je, da se udeleženci naučijo iskanja zaposlitve izven okvirjev običajnih zaposlitev (projektna dela, krajši delovni čas, prostovoljska dela, vključevanja v strokovna združenja, javna dela, samozaposlitev, itd.), spoznajo pomen nenehne aktivnosti, pridobijo nove veščine iskanja zaposlitve ter izdelajo prijavno dokumentacijo za prijavo na delovno mesto.

UČINKOVIT NASTOP NA TRGU DELA - DELAVNICA TIPA C

Izvaja se za neposredno zaposljive osebe, pri katerih niso bile prepoznane večje ovire pri iskanju zaposlitve ter so zmožni samostojnega nastopa na trgu dela. Namen delavnice je povečevanje učinkovitosti nastopa udeležencev na trgu dela.

Delavnica traja 24 pedagoških ur in se izvede v šestih dneh, je sestavljena iz motivacijskega srečanja in iz štirih modulov. Motivacijsko srečanje se izvede prvi dan, štirje moduli pa se izvedejo v naslednjih petih dneh.

Na prvem srečanju udeleženci spoznajo vsebine delavnice, načine dela in sprejmejo osnovne dogovore o obiskovanju modulov.

Vsebina in cilji:

I. modul - Prepoznavanje kompetenc:

  • prepoznavanje kompetenc udeležencev (sposobnosti, izkušnje, pridobljena znanja, interesi, osebnostne lastnosti, vrednote, stališča),
  • postavljanje kariernih ciljev in sprejemanje odločitev o svoji karieri,
  • izdelava kariernega načrta.

II. modul - Trg dela:

  • odkriti in skriti trg dela (mreženje),
  • sodobni viri informacij in iskanje zaposlitve s pomočjo spletnih skupnosti,
  • različne oblike zaposlovanja (projektno delo, kreiranje delovnih mest, samozaposlovanje, itd.),
  • spoznavanje in uporaba e-storitev zavoda, pripomočkov za samostojno vodenje kariere in pregled drugih spletnih portalov, namenjenih iskalcem zaposlitve,
  • udeleženci razširijo svoje poznavanje trga dela in dobijo nove ideje za uresničevanje kariernih ciljev.

III. modul - Delodajalci:

  • pričakovanja delodajalcev na sodobnem trgu dela,
  • prepoznavanje pričakovanj konkretnih delodajalcev,
  • osnove delovne zakonodaje in načini selekcije kadrov,
  • udeleženci se naučijo svojo ponudbo bolje prilagoditi pričakovanju delodajalcev,
  • naučijo se analizirati oglase in pridobivati dodatne informacije o zahtevah in pričakovanjih,
  • spoznajo osnove delovne zakonodaje in vire informacij s tega področja.

IV. modul - Učinkovita komunikacija:

  • javna podoba in nastopanje,
  • pisna in ustna predstavitev,
  • izboljšanje nastopa na zaposlitvenem razgovoru,
  • medosebni odnosi na delovnem mestu – delo v timu, reševanje nesporazumov,
  • izdelava elektronskega življenjepisa in objava le tega na e-Borzi dela,
  • spoznavanje pravil pisanja vlog in ponudb,
  • analiziranje zaposlitvenega razgovora,
  • učenje uporabe zaposlitvenih portalov in učinkovite uporabe socialne mreže pri iskanju zaposlitve.

UČENJE VEŠČIN VODENJA KARIERE - DELAVNICA TIPA D

Namenjena je brezposelnim osebam s potrebo po dodatnih aktivnostih. Namen delavnice je naučiti udeležence prepoznati svoj položaj na trgu dela, jih usposobiti za samostojno vodenje kariere in aktivno reševanje lastne brezposelnosti, pridobiti manjkajoče veščine iskanja zaposlitve ter jim nuditi pomoč in podporo pri njihovih aktivnostih.

Delavnica traja 88 pedagoških ur v časovnem obdobju osem tednov (dva meseca).

Delavnica je sestavljena iz 4 modulov ter iz skupinskega spremljanja, kot podpore pri iskanju zaposlitve. Skupno trajanje modulov je 40 pedagoških ur, izvedejo se v 10 dneh. Skupinsko spremljanje, ki se izvaja po zaključku modulov, traja šest tednov - 48 pedagoških ur, trikrat tedensko po 2-3 pedagoške ure, in sicer prve tri tedne 3-krat po 3 ure, četrti in peti teden 3-krat po 2 uri ter zadnji teden 3-krat po 3 ure. Zadnji teden je namenjen evalvaciji udeležbe in zaključevanju dnevnika, zato je čas udeležbe daljši.

Vsebina in cilji:

I. modul - Spoznavanje trga dela

  • spoznavanje trga dela: kratka intenzivna oblika informiranja o trgu dela. Udeleženci spoznajo skriti in odkriti trg dela, različne oblike zaposlovanja in priložnosti v okolju ter s pomočjo mentorja prepoznajo svoj položaj na trgu dela,
  • analiza dosedanjih načinov iskanja zaposlitve udeležencev in oblikovanje individualnega načrta za izboljšanje svojih zaposlitvenih možnosti,
  • ves čas obiskovanja programa udeleženci vodijo dnevnik aktivnosti in spremljajo uresničevanje zastavljenega načrta ter na ta način prepoznavajo svoj položaj na trgu dela.

II. modul - Motiviranje za aktiven nastop na trgu dela

  • prepoznavanje lastnih stališč do zaposlovanja,
  • aktivnosti za izboljšanje samoučinkovitosti in prepričanj o lastnih zmožnostih za reševanje brezposelnosti, za spreminjanje stališč, ki so jih udeleženci prepoznali kot ovire pri učinkovitem iskanju zaposlitve,
  • učinkovitega vedenja pri premagovanju ovir,
  • učenje učinkovite komunikacije,
  • učenje učinkovitega reševanja problemov.

III. modul - Podpora pri opredelitvi zaposlitvenega cilja:

  • podpora pri opredelitvi zaposlitvenega cilja, za udeležence, ki nimajo dovolj jasno definiranega zaposlitvenega cilja oziroma njihovi zaposlitveni cilji niso realni glede na povpraševanje na aktualnem trgu dela,
  • opredelitev znanj, kompetenc in lastnosti, ki jih udeleženec lahko ponudi na trgu dela,
  • učenje uporabe pripomočkov za samostojno vodenje kariere in podatkov o trgu dela.

IV. modul - Pridobivanje veščin iskanja zaposlitve

  • pridobivanje veščin iskanja zaposlitve za udeležence, ki imajo težave pri nastopu na trgu dela, potem ko je zaposlitveni cilj udeleženca jasen,
  • seznanitev udeležencev z načini iskanja zaposlitve in pridobitev veščin za uspešno iskanje zaposlitve (s pomočjo praktičnih vaj),
  • seznanitev udeležencev s socialnim mreženjem in različnimi zaposlitvenimi portali,
  • učenje veščin komuniciranja z delodajalcem,
  • izdelava elektronskega življenjepisa in objava le-tega na e-Borzi dela,
  • učenje učinkovite uporabe različnih zaposlitvenih portalov in druge alternativne oblike iskanja zaposlitve.

Skupinsko spremljanje – SVETOVALNICA - Aktivno iskanje zaposlitve, zagotavljanje pomoči in spremljanje aktivnosti posameznika

  • iskanje zaposlitve z uporabo veščin iskanja zaposlitve: udeleženci pri nastopu na trgu dela uporabijo pridobljene veščine iskanja zaposlitve, izvajalec jim nudi podporo in jih usmerja pri posameznih korakih,
  • udeleženci zaključijo svoj dnevnik aktivnosti, ki so ga prejeli v prvem modulu in ocenijo napredek oz. uresničitev individualnega načrta, ki so si ga zastavili ob pričetku.